Studenci UMP przesyłają obiegówkę za pośrednictwem systemu WISUS. Aby uzyskać pozytywne jej rozliczenie należy uregulować wszelkie zobowiązania (zwrot książek, opłata zaległych należności) wobec Biblioteki Głównej i pozostałych bibliotek zrzeszonych w PFBN. Studenci szkoły doktorskiej muszą zgłosić się osobiście do Wypożyczalni z formularzem otrzymanym w dziekanacie.

Wypożyczać książki do domu mogą studenci państwowych uczelni miasta Poznania (pod warunkiem posiadania aktualnego Konta Czytelnika w swojej macierzystej uczelni).

Prawo do korzystania ze zbiorów na miejscu mają natomiast wszyscy zainteresowani czytelnicy – nie jest wymagany żaden dokument.
Polecamy skorzystanie z katalogu BG UMP online, zawiera on informacje niezbędne do szybkiego zlokalizowania wybranej książki (kolekcja, sygnatura, status) lub tytułu czasopisma (sygnatura, zasób).

Na terenie Biblioteki można również skorzystać z zasobów online.

W celu uzyskania potwierdzenia udziału w publikacjach należy wydrukować i wypełnić formularz i złożyć go w Bibliotece Głównej  w pokoju 4.06 – III piętro. Dokumenty są poświadczane w miarę możliwości na bieżąco.

Szczegółowe informacje:
tel. (61) 854 67 64 – Dział Dokumentacji i Informacji Naukowej

Prawo do korzystania z zasobów bibliotek na miejscu mają wszyscy zainteresowani – zasady określają regulaminy bibliotek.

Studenci UMP mają prawo zapisać się do wypożyczalni innych bibliotek państwowych uczelni poznańskich pod warunkiem posiadania aktywnego konta w Bibliotece UMP.

Konto Czytelnika mogło zostać usunięte z systemu bibliotecznego. Dzieje się tak w momencie rozliczenia obiegówki. Problem z logowaniem występuje również w przypadku, gdy konto straciło swoją ważność. Aby móc ponownie z niego korzystać należy je aktywować.

Tak, w Bibliotece jest dostępne Wi-Fi za pośrednictwem sieci Eduroam. Indywidualne dane do logowania można znaleźć w systemie WISUS (zakładka WIFI).

Nie, zarezerwować można tylko książki, które w katalogu posiadają status „na półce”.

W przypadku problemów z zalogowaniem do zdalnego dostępu:

  • upewnij się czy Konto Czytelnika w Wypożyczalni jest aktywne oraz wpisywane dane logowania są poprawne. W przypadku problemów z zalogowaniem skontaktuj się z Wypożyczalnią e-mail: wypozyczalnia@ump.edu.pl, telefon: (61) 854 67 46.

 

W przypadku problemów z korzystaniem z wybranej bazy:

  • wyczyść pamięć przeglądarki oraz ciasteczka (cookies) z przeglądarki,
  • wypróbuj dostęp do zasobu cyfrowego na alternatywnej przeglądarce internetowej.

 

Zdalny dostęp do zasobów cyfrowych jest możliwy wyłącznie poprzez podane na stronie Biblioteki adresy internetowe licencjonowanych zasobów elektronicznych lub za pośrednictwem Multiwyszukiwarki.